الخميس، 17 أغسطس 2017

أنا فيك أنا أحيا #\\\/إسماعيل مصطفى المحامى والشاعر.بلبيس.شرقية.مصر

أنا فيك أنا أحيا #فصحى بقلمى/
أنا الحب يا عاليا
اناجى فى الهوى طيفك
واحكى فيك ما أحيا
وروحى فيك وربيعك 
وأنت جنتى العليا
وشوقى إليك واريدك
حبيبة قلبى الدنيا
أنا رجلك أنا عطرك
أنا عشقك مع رانيا
أيا بدر أنا نورك
ونورك بدر يا سونيا
سحاب الروح من روحك
نسيم العشق يا رابيا
حياتى فيك من عشقك
وعشق الروح للصافيا
صفاء الروح من وجدك
وروح الوجد فيك حانيا
فزيدى قلبى الروعة
لتنعم روحنا الباليا
جمال وكمال على عيونك
عيون القلب لها داليا
سحاب العشق تعرفك
وروحى تعشق الزاهية
ألا يا روح فيك أحيا
حياة القلب فيك راقية
ويحيا القلب من عشق
وتحيا الروح بالسامية
سموك عشقى فى الدنيا
وأنا عشقك لك وافيا
وانا والعشق منزلتك
وشوق العشق يا رابيا
سحاب تعلو فى صفتك
وعشق سحابتى الناديا
أنا فيك جمال عمرك
وورد الشوق فيك هاديا
جمال الإسم فيه سمتك
وحب سماتك لنا عاليا
فبعضى أنت فيه بعضك
وشوق البعض فى الراجيا
وشدو الطير من غصنك
على غصنك شدت شاديا
وحب الوجد من سكنك
ووجد الشوق لنا ناديا
وخمر العشق من شفتك
وشوق الخمر شفاه شافيا
فصبى الكأس تصطلنى
رضابك كأسنا الدانيا
ولى شوق على ثغرك
ولى عهد لك راجيا
على صدرك أتوق حلمك
وشوقى تحنوا له داليا
كلام العين فيه همسك
ورمش العين لنا حانيا
فزيدى الكأس من ثغرك
مع النعسات تهيم صافيا
انا عشقك أعيش رجلك
انا شوقك مع العاليا
أنا فيك أنا أحيا #بقلمى/إسماعيل مصطفى المحامى والشاعر.بلبيس.شرقية.مصر

لا يتوفر نص بديل تلقائي.

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق